psihodelična centrifuga za pranje mrlja od sperme, krvi i kečapa s mozgova pop-generacije
subota, 14. kolovoza 2010.
Stewart Home: Petarde u nosu umjetnosti i guzici kapitalizma
[copyleft mix]
Jedan od najradikalnijih suvremenih engleskih književnika eksplozivna je smjesa umjetničkih i antiumjetničkih, kritičkih i samoreklamerskih atrakcija. On se želi domoći buržoaske love što je više moguće, kako bi je mogao upotrijebiti za uništenje kapitalizma, a pritom istaknuti važnost jedenja, jebanja i okultizma
Za Stewarta Homea kažu da je ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ßß××××prvorazredni egotist, samoreklamer, obješenjak, varalica, šupak, anarhist, antianarhist§§§¤¤¤¤ §§§§ antiboljševički÷÷÷÷¤¤¤¤¤¤¤¤¤÷÷÷komunist, marksist, situacionist, fašist, bootboy, skinhead, panker, neoist, antineoist, revolucionar, Antikrist, a možda i sâm Krist, saboter, ¤¤¤¤¤¤¤¤[][][]***¤¤¤¤¤¤¤pamfletist, književnik, anarho¤¤¤¤umjetnik, kulturalni[][][]teoretičar, povjesničar umjetnosti, filozof, izvođač spoken worda, terorist i opći pizdun§ßߧ§§§§***§§§@. No, o njemu je teško donijeti cjelovitu sliku zato što [[[[[@]]]Ł¤¤¤÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ÷÷§§§§{{{÷÷÷÷¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤Home ima mnogo pseudonima te često podvaljuje članke o sebi u novinama pod lažnim imenima i, općenito, nastavlja potpuno zbunjivati svijet. Da bi to mogao činiti, i kako bi njegov humor shvaćali ozbiljno, postao je iznimno načitan i upućen u brojna područja¤¤¤¤ ßßßßßßߤ¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤[[[ŁŁŁŁŁŁŁßß×××××× @@@@@ }}}}¤¤¤ ¤¤¤¤
Home je neoist a o neoizmu kaže da su ga ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ßߤ¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤izmislili neki tipovi još sedamdesetih godina, koji su se dosađivali u Portlandu, od kojih su dvojica glavnih bili David «Oz» Zack i Blaster Al Ackerman. To su bila dva sredovječna dečka, koji nisu imali previše sreće, a zanimalo ih je osvajanje sedamnaestogodišnjih, od kuće odbjeglih narkomanki, te su mislili da će u tome uspjeti ako osnuju taj lažni avangardni pokret ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ßßßßßßßßßßßßßßߤ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤pod nazivom neoizam. Zato je on zapravo sufiks i prefiks bez sadržaja. Ljudi u nj mogu projicirati sve što žele. Njima je to bilo važno jer su ih zanimale nula i praznina kao (krive) predodžbe ženskih genitalija¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ŁŁŁŁ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Home je poznat i po svome Umjetničkom štrajku 1990-1993. ¤¤¤koji je poslije kulminirao u zbirku poznatiju kao The Art Strike Papers¤¤¤¤¤¤¤¤¤łł][][¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Zamisao je: ne stvarati umjetnička djela tri godine¤¤¤¤¤¤ßŁłŁłŁłŁ××××פ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ideju za umjetnički štrajk dobio je čitajući o ranijim štrajkovima te vrste, posebice o onome koji je organizirao londonski autodestruktivni umjetnik Gustav Metzger u razdoblju od 1977-1980. Bila je to prava krađa, no s druge strane, štrajk je bio i potpuno «originalan»¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ßßߣŁŁ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤jer ga je izveo na nov način. Ukratko, Metzger je izveo svoj štrajk ali nitko ga tada nije primjetio. Homeu se učinilo da je to dobra zamisao koja nije bila primjereno predstavljena, pa je nagovorio mnoge sedamnaestogodišnjakinje da pričaju o tome ljudima koji rade fanzine, te se sve to na kraju razvilo toliko da su priču o štrajku objavili i Village Voice i BBC¤¤¤¤¤¤¤¤][][ßßߤ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ×××÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷¤¤¤¤¤¤¤¤
Poznate su njegove obijesne šale, poput one kada je namamio beskućnike da dođu na dodjelu nagrade Booker tako što im je razdijelio letke na kojima im je obećano besplatno piće¤¤¤¤××÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ßßßßßßßßßß][][][[[[[[[[[[[[¤¤¤¤¤¤¤¤¤Izmislio je i nekro-kartice koje su potvrđivale da ljudi ostavljaju svoja tijela nakon smrti drugim ljudima kako bi oni mogli spolno općiti s njima. Zbog toga ga je nazvalo mnogo zgodnih sedamnaestogodišnjih darkerica – jedini je nedostatak bio što ih se većina željela ševiti s njime tek nakon njegove smrti, a to je baš sranje¤ßߣłŁłŁł¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Poznata je i njegova šala kad je izveo niz poziva prostitutkama koje je, zapravo, javnim sredstvima financiralo Ministarstvo kulture Velike Britanije. Skupio je mnogo telefonskih brojeva eskort-djevojaka, te ih zvao govoreći stvari poput: «Želim te poševiti dok ležiš na krevetu od čavala» ili «Želim se ševiti u nuklearnoj elektrani.» Ili im je predlagao bilo koji fetiš koji bi mu pao na pamet. Snimao je razgovore i oni su se poslije pojavili na različitim mjestima. Želio je pokazati da je komercijalizirani seks dosadan, i da ga ljudi, kada za njega plaćaju, uglavnom reduciraju na nekoliko zamornih funkcija. Reakcije na njegove zahtjeve pokazale su koliko su općenito nemaštoviti korisnici usluga prostitutki te ljudskost djevojaka koje se bave tim poslom, a u određenim trenucima i njihov odličan smisao za humor na vlastiti račun ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷@@@@@@@@@@@@÷÷÷÷÷÷÷÷ ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁ××××××××פ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
U svojem pisanju Home se trudi sve što se temelji na stvarnim događajima učiniti nevjerojatnim, dok su naizgled uvjerljivi dijelovi uglavnom izmišljeni. U knjizi Defiant Pose, u kojoj glavnom junaku, Terryju Blakeu «komadi» neprestance daju svoje telefonske brojeve, našalio se tako što je naveo brojeve londonskih policijskih postaja, kako bi se policija morala baviti jadnicima koji bi mogli željeti provjeriti je li ispisao stvarne brojeve nimfomanki koje je poznavao¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤łłłł[][][] @@@{}{}@@@@@ @@@@@@@@@ ŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
U priči za The Big Issue, izmislio je nepostojeći pokret pod nazivom Glop Art, te nakon toga promatrao ostale novinare kako prenose njegovu lažnu priču o organiziranim bandama tinejdžera koji preuređuju plakate žvakaćim gumama. Čak su i nacionalne novine poput Observera pokrale taj, u potpunosti izmišljen članak¤¤¤¤¤¤ßßłŁłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłłßßßßßßßßßßßßߤ¤¤¤¤¤????????????¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Iako ga svrstavaju među anarhiste, Home je napisao ogled «Anarhizam je glup» objavljen u knjizi Confusion Incorporated, koji objašnjava kako se u svojim djelima poslužio satirom da bih kritizirao anarhizam. Anarhizam pokriva širok raspon političkih gledišta koja sežu od lijevog centra do prave desnice, ali ono što ih ujedinjuje jest vrsta politike kao životnog stila zahvaljujući kojoj ljudi misle da je nazvati se anarhistom najkraći put do toga da se izgleda cool i buntovnički. Veoma je čudno, tvrdi Home, da mnogi ljudi zapravo ne znaju da su utemeljitelji anarhizma, Proudhon i Bakunjin, bili ekstremni rasisti, koji su položili temelje boljševizmu i nacizmu; a bliske su im bile i smiješne antisemitske teorije urote koje su poslije iskorištene kako bi se stvorila ideološka klima u kojoj se mogao dogoditi holokaust, a u Proudhonovu slučaju čak i opravdavalo takozvano «konačno rješenje» godinama prije pojave nacizma¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤??????????¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Home odbacuje pojam «umjetnika kao buntovnika» zato što promiče ideologiju individualizma. Odbacuje i klišejiziranu ideju koja je zavladala umovima mnogih pjesnika/spisatelja/slikara zbog koje oni osjećaju potrebu da budu autodestruktivni, siromašni i napola ludi kako bi sami sebi dokazali da su, u biti, genijalni umjetnici-buntovnici¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤ßß÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷???????÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
Home tvrdi da ne¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤shvaća svrhu autodestruktivnosti i siromaštva. Smisao revolucije je podignuti životne standarde. Što uspješniji može postati i što se više novca i sredstava može domoći dok kapitalizam još postoji, to bolje za njega. Ako od kapitalizma bude razmjerno dobro živio, tada će njegovu kritiku kapitalizma kao sustava klasne eksploatacije ozbiljno shvatiti i ljudi koji nisu otpadnici srednje klase, zato što će moći vidjeti da, iako ne živi tako loše, ipak misli da kapitalizam ne valja. Home se želi domoći buržoaske love što je više moguće, kako bi je mogao upotrijebiti za uništenje kapitalizma¤¤¤¤÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
Neki ga nazvaju buntovnikom zbog nastojanja da se suprotstavi tržišnoj kulturi i zbog ×××÷÷÷÷÷÷÷÷÷borbe za svijet bez iracionalnih kapitalističkih društvenih odnosa¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤××××××××××××××××××××××××××÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
Napredak je za Homea, u političkom smislu¤¤¤ßßߤ¤¤¤¤¤¤¤¤¤ [][][][÷÷÷÷odbacivanje politike kao odvojenog područja, uz napuštanje novca i tržišnih odnosa, kako bi se došlo do stvarne ljudske zajednice. Nije riječ o stavljanju zakona tržišta na pravo mjesto, nego o tome da se tržišta jednom i zauvijek otarasimo ×××××××××××××××÷ łłłłłłłłłłłłłłłłłłł÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷¤¤¤¤¤
Najčešći motivi Homeovih knjiga su ¤¤¤¤¤[][][]¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤prikazi ritualnog seksa i nasilja[][][] te uništavanje umjetničkih djela××××××××××÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤???????????¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷On teži istaknuti važnost jedenja, jebanja i okultizma¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
Jedenje je zabavno, trebalo bi biti nešto u čemu svi mogu uživati, ne biti samo način na koji se preživljava. Trenutačno previše ljudi gladuje, tako da se i o tome mora progovoriti. Jebanje bi trebalo biti užasno zabavno, a prava ševa je poput potpune fizičke i emocionalne komunikacije s drugim osjećajnim bićem. Okultizam je složenija pojava, zapravo samo jedan od načina razumijevanja rada sa simbolima. Novac je ultimativni okultni pojam, i njime se mora naučiti vladati kako bi se djelotvornije sudjelovalo u njegovu ukidanju¤¤¤ßßߣŁłłł@@[] []{}ŁŁŁŁŁŁłłłłł łłłłłłłłłłłłłłłłłłłł¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤ ßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßߤ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤×××××××××פ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Libra Libera
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar